عزیزان و مهربانان , 3بازی در نظر گرفته ام هم بعنوان سرگرمی و هم
تقویت مهارت های دلبندانم...
امید است که بتوانیم در پرورش عزیزانمان موفق باشیم...بازی اول
این بازی در راستای قدرت پرورش تفکر است و در عین حال یک بازی جنبشی
هم محسوب می شود.جمله ای را به کودک خود می گوییم و توپی را به سمت
او پرت می کنیم از او می خواهیم اگر جمله واقعیت دارد توپ را بگیرد و اگر نه
, توپ را بزند.
بعنوان مثال:بابایی رفته سر کار,قطار تو هوا پرواز می کنه,سیب
شوره,درخت راه میره...
بازی دوم
برای انجام این بازی حداقل سه بازیگر نیاز داریم.یکی از این سه نفر اوستا
می شود و به دو نفر دیگر دستور می دهد که شکلک در بیاورند.هر جا که
اوستا فرمان * استپ * را بدهد , باید نفرات دیگر در همان حالی که
هستند بایستند.بعد اوستا سعی می کند که نفرات ایستاده را بخنداند.
هر کدام که خندید اوستا می شود و باز بازی از نو شروع می شود.
**توجه کنید که شکل ها منحصر به صورت نیست و با تمام
اعضای بدن انجام می شود.
بازی سوم
همراه کودکتان به فضای خارج از خانه بروید و با هم روی یک زیرانداز بنشینید.
از کودکتان بخواهید به دقت به صداهای اطرافش گوش کند.کمی بعد از او
بپرسید که چه شنیده است و شما هم به او بگویید که چه شنیده اید.صدای
وزیدن باد بین درخت ها,آواز پرندگان یا عبور یک ماشین. این بازی کمک بسیاری
به توسعه ی شنوایی کودکان می کند.
موفق باشید...